clevergig blog

Jobdex: 8 keer gegroeid met behulp van clevergig

Geschreven door Eliza Saftyuk | 29-feb-2024 11:16:09

Mark Van Wezel, de oprichter van Jobdex, heeft een opmerkelijke
reis gemaakt sinds de start van zijn onderneming. Wat begon als een studentenproject tijdens zijn minor Ondernemerschap in 2018, is uitgegroeid tot een florerend platform in de festivalwereld en daarbuiten. Sinds 2020 werkt Jobdex met clevergig en in de tussentijd hebben ze aanzienlijke groei doorgemaakt. Hoe hebben ze dat bereikt? En wat was de rol van clevergig daarbij? We spraken met Mark om hun verhaal te ontdekken.

Over Jobdex

Jobdex is ontstaan uit de behoefte om een betere match te creëren tussen klussen en beschikbare arbeidskrachten. Met wortels in de festivalwereld en een groeiend klantenbestand, waaronder bekende namen als Paradiso en Awakenings, heeft Jobdex een sterke reputatie opgebouwd als een flexibel en betrouwbaar platform voor zowel werkgevers als werknemers. Ze gingen van een WhatsApp-groep met 30 mensen naar een platform waar al 1800 flexwerkers hun diensten hebben gevonden. Het bedrijf is voornamelijk actief in Amsterdam en staat bekend om zijn vriendelijke en verantwoordelijke uitzendkrachten.

Plannen en urenregistratie vóór clevergig

Voordat Jobdex clevergig implementeerde, worstelde het bedrijf met uitdagingen op het gebied van administratie en communicatie. Na de Covid-pandemie, toen alles weer openging, is Jobdex flink gegroeid. Overzichtelijke data-organisatie en communicatie waren de grootste uitdagingen. Met meer dan 180 leden in hun WhatsApp-groep werden processen chaotisch en inefficiënt. Toen kwamen ze via een ander bureau bij clevergig terecht en zijn ze meteen gestart.

Mark vertelt: “We werken volgens een platformmodel. Klanten worden zelf externe beheerders in clevergig, kunnen klussen uitzetten en de medewerkers accepteren die daarop reageren. Aan het einde van de week sturen we een factuur. Ongeveer 60% wordt door externe beheerders meteen in clevergig gezet en 40% komt nog per mail binnen. We streven ernaar om alles extern te laten draaien, dus om clevergig als een marktplaats te laten functioneren.

 

Ervaring met clevergig

Na de introductie van clevergig merkten ze al snel een significante verbetering. Mark benadrukt de toegevoegde waarde van clevergig in het stroomlijnen van administratieve processen en communicatie: “clevergig is een functioneel communicatief systeem, waarin je met pushberichten mensen makkelijk kunt bereiken. Met de gebruikerservaring van clevergig zorg je ook voor kwaliteit op de werkvloer. Mensen blijven mensen, maar alles is veel gestructureerder geworden. Ik zou nu helemaal zelf, zonder hulp, het bedrijf kunnen runnen. Een persoon die alle ins en outs van het bedrijf en clevergig begrijpt, zou echt zelf het bedrijf kunnen runnen.

 

Groei

Als we naar de cijfers kijken, is Jobdex tussen 2020 en 2023 8 keer gegroeid in het aantal diensten per maand. Natuurlijk is deze groei niet alleen toe te schrijven aan de software, maar ook aan de goede match tussen ons en het bedrijf.

Mark heeft onlangs een onderzoek uitgevoerd over Jobdex, waarin drie woorden naar voren kwamen: persoonlijk, snel en flexibel. Hij vertelt dat de persoonlijkheid bij Jobdex ligt en dat de snelheid en flexibiliteit zowel bij Jobdex als bij clevergig te vinden zijn: 'De laatste twee slaan echt op jullie software.' Met clevergig verlopen de processen binnen Jobdex veel sneller. De uitzendkrachten vinden gemakkelijk hun diensten en worden binnen 30 dagen uitbetaald.

Facturatiemodule

Als we vragen naar onverwachte functies die een grote impact hebben gehad, benadrukt Mark onze facturatiemodule waarmee ze meteen na de lancering daarvan zijn begonnen. Hij zegt: “Sinds de facturatiemodule is uitgekomen, is de administratie nog makkelijker geworden. Met de facturatiemodule kwam ik erachter dat ik financiën ook leuk vind. We kunnen spelen met de data die daaruit voortkomt en ervan leren. Nu willen we nog liever met clevergig werken. Alles is overzichtelijk. Dankzij clevergig kunnen we een lean en schaalbaar bedrijf opzetten.”

 

Onze laatste vraag tijdens een interview is altijd of de geïnterviewde ons aan anderen zou aanbevelen. Als we dat aan Mark vragen, zegt hij dat hij het ons van harte gunt, maar zijn voordeel ten opzichte van de concurrenten graag wil behouden. 'Het is een afweging tussen gunnen en het behouden van onze marktpositie', zegt hij. ;) En dat begrijpen wij helemaal! We zouden onze succesgeheimen ook niet zo snel aan de concurrentie onthullen. Bedankt voor het gesprek, Mark, en we hopen nog veel meer groei van Jobdex samen te mogen meemaken.