StarPark is ontstaan als dienstverlenende organisatie voor evenementen en festivals, specifiek gericht om de bezoekersstromen te begeleiden en de afhandeling van alles rondom parkeren en vervoer. Infrastructuur kwam er snel bij, want met dezelfde mensen (vooral Verkeersregelaars) die op evenementen werken, kun je ook infrawerken in veilige banen leiden. In de coronatijd gingen Grond-, Weg- en Waterbouw gewoon door en werden medewerkers ingezet bij teststraten van de GGD. Hierdoor werd deze branche op dat moment snel hun enige bron van inkomsten. In dezelfde periode is ook StarClean ontstaan, omdat Thijs, de directeur van StarPark, zag dat er een groeiende behoefte was aan hygiëne op werkplekken.
Nu ligt hun focus op pakketverkoop: als bedrijven om verkeersregelaars vragen, dan biedt StarPark ze ook objectbeveiliging en schoonmaak aan. Dat werkt ook de andere kant op. De totale flexpool bij StarsFamily is 100 mensen, in de piek zijn er dagelijks 50 aan het werk. Het bedrijf zit voornamelijk in Midden-Nederland, maar komt ook weleens in andere delen van Nederland. We gingen bij hen langs om Ivo Eenkhoorn, Sales Manager en David Rijkeboer, Hoofd Planning bij StarPark te interviewen over hun groei als bedrijf en hoe ze clevergig als een tool voor dagelijkse groeimogelijkheden gebruiken.
Zoals de meeste bemiddelingsbureaus, gebruikte StarPark helemaal aan het begin Excel voor hun planning en urenregistratie van personeel. Al snel zagen ze dat, naarmate het bedrijf groeide, er meer bijgehouden moest worden en waren ze op zoek naar iets wat het plannen makkelijker zou maken. Zo kwamen ze bij een aanbieder van Flex planningssoftware terecht, maar na een tijdje bleek dit geen match te zijn. Ivo vertelt: “Ze groeiden minder hard met ons mee dan we wilden. Je kon wel iemand inplannen, maar je wist niet precies wat diegene kon. Je moest zelf gaan onthouden hoeveel uur die wilde werken en andere belangrijke details. Het andere pakket was vooral gericht op het plannen van eigen mensen op vaak één vestiging. Wij hadden verschillende visies en kwamen daarmee niet meer uit. Je kon in de andere software ook geen rollen aanmaken en dat is essentieel voor ons. Wij hangen een bepaald tarief aan een rol, dus die ‘rol’ is heel belangrijk.”
StarPark is een groeiend bedrijf en om de groei te kunnen opvangen zonder de operationele ondersteuning verder uit te breiden was een nieuw planningspakket noodzakelijk. Ze gingen op zoek naar iets anders door collega bedrijven te benaderen en hen te vragen met wat voor programma voor urenregistratie en planning ze werken. Toen kwamen ze via ABR drieënhalf jaar geleden bij clevergig terecht. De software van clevergig kwam heel dicht bij wat ze zochten: het meest gebruiksvriendelijke planning- en urenregistratiesysteem voor de medewerker. Ivo vertelt dat het ‘makkelijk werkte en kinderlijk eenvoudig was voor de medewerkers’. Hulp bij collega bedrijven vragen ziet StarPark niet als concurrentie: ‘‘Eigenlijk hebben we geen concurrentie. Iedereen heeft zijn eigen sterke punten en we helpen elkaar allemaal. Je hebt elkaar echt nodig. Er zijn maar een aantal verkeersregelaars in Nederland, er is een flink tekort. Je moet echt met elkaar samenwerken, anders is het niet te doen.”
Ivo vertelt dat ze bang waren dat het met de mobiele app wat lastiger zou gaan: “We dachten eigenlijk dat het drama zou worden met de mobiele app. Onze oudste medewerker is 70. Je moet die app installeren, dan inloggen en nog eens een wachtwoord aanmaken. Maar het ging op de 50 medewerkers één keer fout en dan nog was het vrij makkelijk op te lossen. We hadden ons banger gemaakt dan nodig was. Met alle nieuwe sollicitanten die ik nu heb, heb ik nog nooit problemen gehad. Ze vragen alleen nog soms wat hun wachtwoord is.”