Het vierde kwartaal staat bij clevergig in het teken van eenvoud. Geen grote nieuwe toepassingen of modules, maar verstevigen van de basis. Voordat we daar induiken, eerst een korte terugblik.
Het afgelopen kwartaal was op zijn zachts gezegd enerverend. We zijn bij clevergig nog harder gegroeid dan in ons vorige (record) kwartaal. En dat allemaal met een relatief klein team. Maar daar komt verandering in... Twee weken geleden is Tom van Eerde van start gegaan als Growth Hacking trainee. Tom gaat ons helpen nog harder te groeien :-) En dat geeft ons weer ruimte om in de software te investeren. Ook verwachten we op korte termijn onze vacature Customer Success Manager in te vullen. Zijn of haar belangrijkste taak is al onze bestaande en nieuwe klanten te helpen om maximaal succesvol te zijn, met hulp van clevergig.
Helaas hadden we ook te maken met een onderbreking van onze dienstverlening. clevergig was tijdelijk offline en op een ander moment werden geen emails ter bevestiging van diensten verstuurd. En daar hebben veel van onze klanten last van gehad. We hebben maatregelen genomen om dit in de toekomst te beperken. En ook in 2020 kun je van ons verwachten dat we nog meer in de stabiliteit en schaalbaarheid van de software investeren.
Maar nu terug naar het aankomende kwartaal. Wat kun je verwachten?
Iets later dan gepland, maar nu dan toch... ORT's, oftewel Onregelmatigheidstoeslagen. Veel van jullie hebben ermee te maken. Medewerkers verdienen soms toeslagen na middernacht, of juist vroeg in de ochtend of op feestdagen. Vanaf vandaag bieden we je manier om zelf rekenregels aan te maken voor jouw branche. Zo kun je bijvoorbeeld een rekenregel aanmaken waarin staat dat tussen 18.00 en 24.00 uur 120% wordt betaald. Die rekenregels voer je eenmalig in en die kun je vervolgens loslaten op de uren-rapportage. Dat scheelt je een hoop administratief werk achteraf!
Mede dankzij de input van onze klanten - middels een co-creatie sessie - hebben we eind oktober de volgende verbeteringen in petto voor de reeds bestaande module Urenregistratie:
Nieuwe diensten aanmaken
Jullie belangrijkste taak als planner en bureau is om zo snel mogelijk de juiste kandidaat te matchen met openstaande diensten. Sinds de oprichting van clevergig staat daarvoor een toepassing centraal: het aanmaken van diensten.
Gaandeweg hebben we meer mogelijkheden toegevoegd. Denk aan het gericht uitnodigen van kandidaten, het toewijzen van kandidaten, het gebruiken van extra filters en ga zo maar door... En natuurlijk zijn er dingen die nu ontbreken, zoals het sturen van herinnering push notificatie, of het kiezen van de juiste kandidaat uit meerdere aanmeldingen. Dit alles heeft ons doen besluiten om met een nieuwe bril naar dit proces te kijken. Wat als we het opnieuw zouden bouwen? Hoe zou het er dan uitzien? Een groot deel van dit kwartaal staat in het teken van verbetering en vereenvoudiging van dit cruciale proces. Het doel? Jullie nog sneller en beter in staat stellen om de juiste match te maken.
Extra velden voor opdrachtgevers
We kregen steeds vaker de vraag of het mogelijk is om een extra veld van een opdrachtgever standaard zichtbaar te laten zijn in een dienst van medewerkers app. Je kon al extra velden aanmaken, maar deze waren enkel zichtbaar voor jou als planner. Eind deze maand kun je zelf bepalen of je zo'n extra veld ook zichtbaar wilt maken voor je medewerkers. Zo kun je eenvoudig extra informatie van een opdrachtgever delen met je kandidaten.
Elke vierde vrijdag van de maand organiseren we een Ask Me Anything webinar. De naamt zegt het al: in deze sessie kun je ons werkelijk alles vragen :-) Heb je vragen over het gebruik van clevergig, nieuwe toepassingen, of waar wat de toekomstplannen zijn van clevergig? Neem deel en stel je vraag. De eerstvolgende sessie is op vrijdag 25 oktober. Schrijf je hier in.
Zoals altijd blijven we ook op jullie leunen voor input en feedback. We kijken er naar uit! Laat van je horen! Geef in de comments aan welke toepassingen jij nog graag wil zien in de clevergig-planningssoftware.