VUCAA bedient een gevarieerde klantenkring, waaronder veel zorgprofessionals en zorginstellingen. Hoewel ze momenteel voornamelijk met zelfstandige professionals werken, breiden ze hun diensten uit naar werving en selectie. Dit vertelt Hjørdis over de huidige arbeidsmarkt: ‘Je merkt dat er echt druk is op de arbeidsmarkt. Er komt ook meer regelgeving, omdat er nu heel veel bureaus zijn die niet weten wat ze doen. Er zijn veel organisaties die zonder enige ervaring of onderzoek de zorgsector in gaan en met alles akkoord gaan. Dat kan natuurlijk niet zomaar. Er zitten bepaalde voorwaarden aan werken met zzp’ers en dat weten mensen niet.’
Het management van VUCAA heeft jarenlang ervaring in de zorg, wat een groot voordeel is. Hierdoor hebben zij een diepgaand inzicht in wat belangrijk is binnen een zorgteam en hoe ze medewerkers gemotiveerd laten blijven. Bovendien hebben zij veel professionals aan zich verbonden die niet alleen vanuit financieel oogpunt in de zorgsector actief zijn. De professionals proberen echt mee te denken en flexibel te zijn in tarieven. Dit is absoluut een van de voordelen van het werken met VUCAA-zorgprofessionals. Hjørdis deelt haar gedachten hierover: 'Samen staan we sterk, niet alleen met de zzp'ers, maar ook met de organisaties en met jullie als software.'"
Hjørdis was direct overtuigd van clevergig vanwege de sterke overeenkomst in visie. Ze beschrijft clevergig als persoonlijk, modern en gezellig - precies wat het bedrijf zocht. VUCAA merkte meteen verbeteringen, vooral in de snelheid waarmee diensten werden ingevuld dankzij een groter bereik via clevergig. ‘Het is zo geregeld’, zegt de eigenaresse. De app werd snel een favoriet onder het team en bracht aanzienlijke verlichting in hun dagelijkse werklast.
Bovendien benadrukte Hjørdis enkele extra handige functies die VUCAA ervaart: 'Aanvankelijk begon het met alleen planning, maar toen kwamen de externe managers. Dat bleek zeer nuttig te zijn. De facturatiemodule is eveneens een geweldige aanvulling. Facturatie kan nu in enkele seconden worden afgehandeld. Het verwerken van slaapdiensten kan op verschillende manieren, bijvoorbeeld door langere pauzes in te plannen of de slaapdienstfunctie te gebruiken. Tevens is clevergig helpend als controlesysteem doordat diploma’s, certificaten etc kunnen worden geüpload aan ‘de backoffice’ en kunnen worden voorzien van een expiratiedatum. clevergig biedt gewoon verschillende losse tools die je kunt gebruiken om de functionaliteit te optimaliseren en kwaliteit hoog te houden.'
We vroegen aan Hjørdis ook of ze clevergig zou aanbevelen aan anderen. ‘Zonder aarzelen’, zegt ze, ‘maar wel met een knipoog naar de concurrenten’. ;)