Als organisatie moet je blijven innoveren, en snel bijsturen en aanpassen aan wat er 'buiten' gebeurd.
Dat geldt ook voor jou.
In deze kort maar krachtige drie signalen die je op moet pikken om voor te blijven op de rest.
Want verandering komt eraan. Are you in or are you out?
In de arbeidsmarkt van de zeer nabije toekomst (lees: nu) draait het om innovatie. Flexibiliteit. En productiviteit, dat ook. En al deze fijne zaken worden geremd door bureaucratie. Door trage processen en omslachtige werkmethodes. Omdat niemand blij zou moeten worden van de woorden ‘traag’ en ‘omslachtig’, zien we positieve ontwikkelingen de markt in een rap tempo veranderen.
De arbeidsmarkt van de toekomst.
Nu klinkt bovenstaand verhaal misschien in eerste instantie een tikkeltje onheilspellend, maar dat is het allerminst. Er ligt een wereld vol met kansen. Maar wel alleen voor de mensen die ze willen zien. En het willen zien, is de eerste stap naar verandering. Kansen zien is kansen grijpen.
Een verandering die overigens best voorzichtig en aftastend ingezet mag worden. Start klein. Met bijvoorbeeld het verwijderen van barrières tussen medewerkers, managers en afdelingen. Be like Elon (Musk, mede-oprichter en CEO van Tesla). Die schreef een aantal jaar geleden al een behoorlijk inspirerende e-mail over dit probleem.
Samengevat: “You can talk to your manager's manager without his permission, you can talk directly to a VP in another dept, you can talk to me, you can talk to anyone without anyone else's permission.”
Kortom: er ligt een mooie toekomst voor ons. Althans, als we de kansen benutten die zich voordoen. En we mee willen veranderen met de continu in beweging zijnde markt.