Voor het derde kwartaal hebben we een paar mooie verbeteringen in petto. Sommige verbeteringen zijn heel subtiel, andere zijn wat groter, soms gaat het om verbeteringen van bestaande functionaliteiten maar er staan ook een paar grotere veranderingen op stapel. Een overzicht.
Nieuwe kalender
Onlangs hebben we een nieuwe kalender gelanceerd. Deze is heel goed ontvangen. We hebben nog wat feedback gekregen voor verdere verbetering. Daar gaan we uiteraard mee aan de slag, maar nu de oude kalender ook werkelijk op zwart is gegaan en echt iedereen de nieuwe is gaan gebruiken, verwachten we nog wel wat puntjes. Die verzamelen we eerst voor we aan een nieuwe update gaan werken.
De nieuwe kalenderweergave
Medewerkers verwijderen
Eind juli hebben we nog twee veranderingen doorgevoerd. Een daarvan is de mogelijkheid om medewerkers te verwijderen. Voorheen kon dat alleen gedaan worden door ons, aan de ‘achterkant’ van het systeem. Daarbij gingen dan ook alle historische gegevens verloren, zoals wie welke diensten gedraaid heeft. Nu kun je als gebruiker zelf medewerkers verwijderen, met behoud van historische gegevens. Hoe? Ga naar het profiel van de medewerker en klik op 'Verwijderen'.
Rapportage upgrade
Bepaal nu zelf welke gegevens je wilt downloaden. Bijvoorbeeld alleen de gegevens van één of meerdere opdrachtgevers of kandidaten.
Kies zelf welke gegevens je wilt downloaden
NIEUW: Branding module 🆕
Binnenkort wordt de nieuwe branding module gelanceerd, een los te verkrijgen module waarmee je de medewerkers-app kunt branden met je huisstijl-kleuren en logo. Hoe mooi is dat? Ook komt er een extra menuknop waar de medewerker de details van jouw bureau kan zien en waar je bijvoorbeeld links naar je social mediakanalen kwijt kunt. Je kunt dat zelf beheren vanuit de clevergig-instellen. Zo krijg je als bureau de kans meer je eigen merk uit te dragen.
ORTs, oftewel: Onregelmatigheidstoeslagen
Onregelmatigheidstoeslagen zijn in Nederland afhankelijk van cao’s. Aangezien er meer dan 1.500 cao’s zijn, is het onhaalbaar om van elk de regels voor de onregelmatigheidstoeslagen in clevergig op te voeren. Om het leven van onze gebruikers toch gemakkelijker te maken, gaan we een tool aanbieden waarmee je zelf rekenregels aan kunt maken voor jouw branche. Zo kun je bijvoorbeeld een rekenregel aanmaken waarin staat dat tussen 18.00 en 24.00 uur 120% wordt betaald. Die rekenregels voer je eenmalig in en die kun je vervolgens loslaten op de uren-rapportage. Dat scheelt je een hoop administratief werk achteraf!
Upgrade urenregistratie
Deze week organiseren we een co-creatie sessie met een aantal klanten. Tijdens deze sessie gaan we de urenregistratie flink onder de loep nemen en verbeteren. Het loggen van uren in de app is al mogelijk, die kan de planner vervolgens goedkeuren en delen met opdrachtgevers, maar we zien ruimte voor verbetering.
- Zo willen we ten eerste de goedkeuringsflow aanpakken. Het moet mogelijk worden om feedback te geven op de gelogde uren, bijvoorbeeld als je het niet eens bent met het aantal uren. Ook willen we het mogelijk maken om eerst de opdrachtgever de gelogde uren te laten goedkeuren en dan pas jij als bureau. Natuurlijk met een goede audit trail; het moet heel duidelijk zijn wie wat heeft gedaan en goedgekeurd.
- Ten tweede willen we digitale handtekeningen gaan faciliteren; zodat de manager op locatie een digitaal urenbriefje kan accorderen met een handtekening op het telefoonscherm.
- Tenslotte willen we het mogelijk maken uren te loggen zonder dat iemand eerst is ingepland. Dit is belangrijk bij detachering, dan hoort een bureau vaak achteraf pas hoe lang iemand waar heeft gewerkt. Nu gaat dat vaak via Whatsapp of mail, en dan staat dat niet in clevergig. Verschillende bronnen van informatie vergroten de foutkans. Met deze verbetering kan een medewerker zelf zijn uren loggen zonder dat die eerst zijn gepland, vanaf zijn telefoon diensten aanmaken en die laten goedkeuren met een handtekening. Zo heb je alles overzichtelijk bij elkaar.
Kleine veranderingen
Verder buigen we ons nog over een aantal kleine veranderingen die de gebruikerservaring zullen verbeteren. Kleine handigheidjes die clevergig net even iets gebruiksvriendelijk maken. Zo wordt het mogelijk om de starttijd en eindtijd van een dienst in te typen, net als in Google Calendar, in plaats van via de draaischijf. Als je een dienst verwijderd, kun je binnenkort een reden opgeven. Nu krijgen gebruikers alleen een bericht dat de dienst is verwijderd. Eerdaags kun je daar een tekst aan toevoegen. Tenslotte staat het automatisch verzenden van bevestigingsmails nog op onze agenda. Nu moet je er zelf aan denken een bevestiging aan de opdrachtgever te sturen als een dienst is ingevuld. Binnenkort komt er een optie om met een klik vanuit de dienst een mail kunt openen met een standaardtekst over welke dienst is ingevuld door welke medewerker.
Ask Me Anything webinar
Elke vierde vrijdag van de maand organiseren we een Ask Me Anything webinar. De naamt zegt het al: in deze sessie kun je ons werkelijk alles vragen :-) Heb je vragen over het gebruik van clevergig, nieuwe toepassingen, of waar wat de toekomstplannen zijn van clevergig? Neem deel en stel je vraag. De eerstvolgende sessie is op vrijdag 23 augustus. Schrijf je hier in.
Wat vind jij?
Zoals altijd blijven we ook op jullie leunen voor input en feedback. We kijken er naar uit! Laat van je horen! Geef in de comments aan welke toepassingen jij nog graag wil zien in de clevergig-planningssoftware.
OPMERKINGEN