Over De Sjouwers
Voordat mijn compagnon kwam, zaten alle klussen in mijn hoofd en ging ik binnen de pool jongens via Whatsapp vragen of ze de klus konden doen. Ik moest dan ook herinneren wie ‘ja’ had gezegd. Een paar dagen voordat die klus gepland stond, maakte ik een groepschat aan en stuurde alle informatie naar de jongens die daar naartoe zouden gaan. Het zat allemaal in mijn hoofd en was natuurlijk totaal niet schaalbaar. Dat kan misschien als je het naast je werk doet en je hebt één of twee opdrachten per week, maar als je een serieus bedrijf wilt hebben, kan dat gewoon niet.
Wat is de impact die clevergig op je bedrijf maakt?
We hebben een beter overzicht van alle planningen, inclusief alle informatie en briefing. Dat allemaal in een systeem, in plaats van alles via Whatsapp. Dat scheelt heel veel tijd en het belangrijkste is de schaalbaarheid daarvan. Voor ons is het sowieso een groot voordeel dat bijvoorbeeld urenregistratie, ook via de app wordt gedaan en dat we de rapportages via de app uit kunnen draaien. Dat is makkelijk voor de verloning. Je bespaart hier veel tijd mee. Voordat we met clevergig startte, moest ik na de opdracht alle zzp’ers gaan appen om te vragen hoe lang ze een pauze hadden en hoelang ze uiteindelijk hadden gewerkt. Ik ging het in een excel bestand bijhouden, zodat ik ze later kon verlonen. Nu wordt het allemaal vanuit één punt geregeld en dat is een heel groot voordeel.
Hoeveel is De Sjouwers gegroeid sinds jullie met clevergig zijn begonnen?
We zijn in het eerste half jaar met 50% gegroeid. Doelstelling is om binnen een jaar weer te verdubbelen. We zijn begonnen met een pool van 20 mensen en uiteindelijk zitten we nu op meer dan honderd.
Hoe reageert jouw flexpool over werken met clevergig?
Wij hebben eigenlijk alleen maar studenten in dienst. Dat is een bijzondere groep, ze willen mega flexibel kunnen werken. Je ziet het nu ook aan apps zoals Temper en dergelijke, dat ze door de app kunnen scrollen en kijken of ze die dag willen werken. Dat kan in clevergig ook, dus dat bevalt heel goed. Ze kunnen zo zien met wie ze gaan werken, bij welke opdrachtgever, wat voor soort klus het is. Zo kunnen ze ook selectief zijn in wat voor opdrachten ze aannemen. Verder werkt het met uren loggen heel fijn voor hen.
Zou je clevergig aanraden bij vrienden of collega bedrijven?
Ja zeker. Het werkt heel makkelijk, support is goed, duidelijke roadmap. Andere softwarebedrijven zijn ook vast wel met dingen bezig, alleen je weet nooit precies waar ze mee bezig zijn. Heel fijn aan clevergig dat het wel duidelijk is. Ik zou het zeker aanbevelen.
Wij vonden het geweldig om bij De Sjouwers langs te mogen gaan. Zo’n energiek,
OPMERKINGEN