Skip to content
Eliza Saftyuk 27-okt-2022 14:09:01 8 min read

Bring At Work: lagere foutmarge en meer diensten door clevergig

Bring at Work is een van onze klanten die samenwerkt met een grote variëteit aan bedrijven en freelancers. Van kinderopvang tot beveiliging en financiën, het bureau voorziet ze allemaal van de juiste match. Die matches worden gemaakt door een aantal inspirerende mensen, waaronder Britt en haar moeder Ingrid, die het bedrijf 11 jaar geleden samen hebben opgericht. We hadden het geluk om Britt en haar collega Elles, planner voor kinderopvang binnen het bedrijf, te spreken en te vragen hoe clevergig hen helpt om vraag en aanbod in de freelance wereld bij elkaar te brengen.

Over Bring at Work

Bring at Work is een uitzend-, wervings- en selectiebureau actief in verschillende branches. De naam is geïnspireerd door de twee oprichters, Britt en Ingrid. 'Bri' plus 'Ing' werd 'Bring' en 'at Work' omdat het bedrijf mensen aan het werk brengt. Wat het bedrijf bijzonder maakt, is hun vermogen om verder te kijken dan organisaties en cv’s. Ze streven ernaar elk bedrijf en elke freelancer beter te leren kennen, voordat een definitieve match kan worden gemaakt, We begonnen het interview met een van de oprichters, Britt. Zij vertelde ons meer over over haar rol bij het bureau en hoe hoe de dingen in zijn werk gaan bij Bring at Work:
 DSC00078
 
Je hebt Bring at Work samen met je moeder opgericht. Kun jij iets meer vertellen over wat Bring at Work doet en wat jouw rol is?

11 jaar geleden heb ik Bring at Work opgericht met mijn moeder. We wilden samen mensen aan het werk helpen. Ik ben inmiddels directeur, een grootaandeelhouder van de organisatie. Zelf voel ik me meer de ondersteuner van de mensen die hier werken. Zodat iedereen goed zijn werk kan doen. We werken veel in de zorg, welzijn en kinderopvang. Daarbij moet je denken dat wij flexpools beheren, die op 250 locaties ingezet kunnen worden. Iedereen werkt verschillende uren en op verschillende locaties, de hele dag door. clevergig maakt het super makkelijk om de communicatie met betrekking tot deze diensten te stroomlijnen. Je merkt dat er veel minder miscommunicatie is.
We gebruiken clevergig al 3-4 jaar. Daarvoor had ik Michel (CEO en eigenaar van clevergig) ook gesproken en nagedacht of clevergig het juiste systeem voor ons was. Maar toen voldeed het nog niet geheel aan onze wensen. We bleven toch in gesprek, hebben een aantal keer nog met elkaar gezeten en waren uiteindelijk overtuigd om clevergig te gaan gebruiken. Het systeem was toen ook klaar om met ons te werken. Het had genoeg features om voor ons opdrachtgevers te werven.
 
Hoe werkte het voordat jullie clevergig gebruikten? Waar liepen jullie tegenaan?
 
Wij werkten altijd via Excel. Ik denk zoals heel veel bureaus het doen voordat ze met een planningsysteem gaan werken. Wij hebben daar een aantal opties voor gehad. In de horeca werkten we meestal met Dropbox of Cloud om toegang tot het up-to-date rooster te geven. Daar werkte iedereen op één locatie, dus dat was voor iedereen duidelijk. In de Zorg kregen de mensen hun dienst gewoon via de mail en via Whatsapp. Bevestigingen gingen altijd via de mail. Met clevergig scheelt het plannen ons super veel tijd. Omdat je niet 100x hoeft te bevestigen en je weet zeker dat flexkrachten weten waar en hoe laat ze moeten werken. Ze hebben zelf de dienst geaccepteerd door daarop te klikken, dus ze kunnen niet zeggen ‘daar wilde ik niet werken’.
 DSC00049

 

Heeft clevergig jullie ook helpen groeien?

Ik denk dat het eerste jaar niet direct zo veel groei heeft gebracht. We zijn in eerste instantie met de kinderopvang gaan werken in clevergig. En dat was altijd al een hele grote pool. Ik kan hierover geen uitspraak doen over percentage van groei. Pas toen we besloten om ook de zorg te integreren, merkten we dat de zorg zo veel sneller gepland kon worden, dat we ook veel meer werk aankonden. We konden zó snel reageren dat de klanten verbaasd waren over onze reactietijd. Zo gingen klanten eerder bij ons aanvragen, omdat wij de diensten snel vulden. Met clevergig gaat alles snel en hebben we heel weinig foutmarge.

 

Je gaf aan dat in het begin clevergig nog niet alle functionaliteiten had. Wat waren deze?

Dat was lang geleden, maar we zijn nog vaak in gesprek gegaan met Michel en hij heeft écht naar onze wensen geluisterd. Hij heeft heel veel tips meegenomen en ik vond het wel een goed systeem. Ik had uiteindelijk ook mensen naar hem doorverwezen. Het was op dat moment gewoon nog niet de juiste keuze voor ons.

Je geeft aan dat clevergig echt heeft geluisterd naar de punten die je aangaf. Toen je die groei zag en hoe een bedrijf naar je luistert, wat vond je ervan?

Als je nog geen klant bent, dan denk je daar niet veel over na. Maar nu wij klant zijn, vinden wij het belangrijk dat er naar ons geluisterd wordt. Je geeft aan dat iets niet werkt zoals het zou moeten werken en krijgt na een gesprek te horen: ‘we verwachten dat dit binnen 5-6 weken geïntegreerd kan worden’. Dan voel je je serieus genomen door het bedrijf. Je kunt laagdrempelig via het platform verbeteringen aangeven of het customer success team mailen, fijn dat die optie er is. We hebben nu bijvoorbeeld ook de facturatie geïmplementeerd vanaf de start.

 

Wat zijn de onverwachte voordelen bij het overstappen van Excel en Whatsapp naar clevergig?
Er is een lagere foutmarge. Je merkt dat mensen veel minder vaak op verkeerde locatie staan. Ook minder kans dat ze niet op een dienst komen, omdat ze de dienst zelf hebben geaccepteerd. Ik merk dat we meer diensten kunnen vervullen en dat we dus groeien.

 

Het moment dat je clevergig hebt geïntroduceerd aan de flexpool, hoe was hun reactie?

90% vond het super makkelijk om mee te werken. Je hebt altijd mensen die zich wat minder makkelijk aanpassen, maar dat zijn vaak mensen die geen smartphone hebben of het zelfs lastig vinden om met de mail te werken. Het duurt dan wat langer voordat je die mensen goed kan integreren. Nu werkt 99% van de flexpool met de app. 

 

DSC00114

 

We wilden ook iemand spreken die dagelijks direct met clevergig werkt. Elles heeft een carrièreswitch gemaakt en heeft na 23 jaar in de kinderopvang gewerkt te hebben, in februari gesolliciteerd voor een manager functie bij Bring at Work. Omdat de rol binnen het management van kinderopvangorganisaties was, was Elles meteen een match. We hebben haar enkele vragen gesteld over het werk van een planner die dagelijks met clevergig werkt:

 

Wat dacht je toen je zag hoe een dag van een planner eruitziet?

Ik dacht ‘Wauw, wat super’. Omdat ik zo lang bij de kinderopvang had gewerkt en ook wist waar kinderopvangorganisaties mee te maken hebben, wilde ik die gaten voor hun oplossen. Werken met clevergig leek ook zo makkelijk, dat ik het wel moest kunnen. Dat kunnen kinderen, dus dan kan ik het ook.

Wat heeft clevergig gedaan om jouw werk te verlichten?

Het is makkelijk om mee te werken. Ik hoef niet 10x te klikken, na twee klikken heb ik een taak al uitgevoerd. Het is heel makkelijk uit te zoeken en achter dingen te komen. We zijn nu ook begonnen met facturatie. Ik zie het in de facturering ook: je klikt op een naam en ziet meteen wat er uitkomt. Dat werkt voor alle partijen het makkelijkst. Het werkt ook goed voor pedagogisch medewerkers, die alles meteen kunnen zien. Ik ben er blij mee.

 

Britt heeft aangegeven dat er sinds clevergig groei is geweest. Wat is de groei die jij hebt ervaren?

Dat we van minder naar meer pedagogisch medewerkers zijn gegaan. We hadden vacatures uitgezet en veel meer pedagogisch medewerkers hebben gereageerd. Fijn dat je in clevergig kunt zien hoeveel diensten je per week vervuld hebt. Het is een soort sport om over de laatste diensten heen te gaan. We hebben echt veel meer pedagogisch medewerkers in dienst.

 

Heb jij een persoonlijk record? Van hoeveel diensten je per week bijvoorbeeld gevuld hebt?

Mijn record staat nu op 109. ik hoop nog één of twee keer dat record te verbreken. Het is gewoon een leuk puzzeltje om om te proberen op te lossen. Ik vind het ook fijn aan clevergig dat je vooruit kunt kijken, maar ook wel terug als er iets gecheckt moet worden qua facturering of als een pedagogisch medewerker een vraag heeft.

 

Leuk dat je jezelf blijft uitdagen. Ik snap wel waarom ze jou hebben gekozen voor de kinderopvang manager rol, that’s the spirit. Na je eigen ervaring met clevergig, zou je clevergig aanbevelen?

Ja zeker. Het is heel toegankelijk. Het is heel makkelijk, heel doenbaar. Op het moment dat ik ergens niet uitkwam, heb ik altijd mijn andere collega daar naar kunnen vragen. Je kunt eigenlijk niet echt iets fout doen. En als je iets fout doet, heeft dat niet echt gevolgen. Op het moment dat ik bijvoorbeeld een dienst inzet en de tijden kloppen niet, dan ziet een pedagogisch medewerker dat ook. Die kan mij er dan op attenderen dat de tijden niet kloppen en mij vragen om ze aan te passen. We sturen altijd een overzicht van het rooster voor de volgende week naar het kinderdagverblijf, zij checken dat en zo kunnen ze mij ook op mogelijke fouten attenderen. Ik vind het heel prettig werken.


Bedankt, Britt en Elles, dat we jullie mochten interviewen, en bedankt aan het hele Bring at Work-team voor de uitnodiging op jullie kantoor. Wij vinden het altijd leuk om onze klanten face-to-face te zien en te horen over hun groei en ontwikkelingen met clevergig. Lagere foutmarge, meer diensten vullen, kortere reactietijd, waardoor meer diensten door klanten worden aangevraagd… We zijn blij dat clevergig jullie op zoveel verschillende manieren blijft helpen groeien. We wensen jullie veel succes met jullie werk en hopen jullie over een jaar weer te mogen zien bij een interview over facturatie!

 

OPMERKINGEN