Over de keuze om samen te werken met Visma
clevergig is in de afgelopen jaren gegroeid naar een team van 20, met meer dan 150 klanten. Het is inmiddels een van de bekendste software voor uitzend- en bemiddelingsbureaus in Nederland geworden. Met onze toewijding om de meest gebruiksvriendelijke software op de markt te bieden, hebben we al ons werk en onze tijd gestoken in het ontwikkelen van het product op basis van de behoeften en feedback van klanten. We zijn flink gegroeid, maar onze ambities zijn groter. Om deze ambities waar te maken, hebben we een extra steuntje in de rug nodig. clevergig wordt overgenomen door Visma en gaat verder onder de vlag en het management van het Belgische Visma-bedrijf Beeple, een plannings- en communicatietool voor bedrijven die werken met flexibele shiftplanningen.
Wie zijn Visma en Beeple?
Visma bevindt zich in de top 5 van Europa's meest bekende leveranciers van bedrijfskritische software voor een efficiëntere samenleving. Met 15.000 medewerkers en 1.200.000 klanten uit verschillende sectoren in Europa en Latijns-Amerika, bieden ze op de Nederlandse en Belgische markt oplossingen voor financieel management, HRM, inkoop en e-government. Nederlandse bedrijven zoals Teamleader, Nmbrs, Yuki, Raet en vele anderen zijn ook al onderdeel van Visma.
In 2022 heeft Visma ook Beeple overgenomen. Beeple komt uit België en is de marktleidende leverancier van technologie voor personeelsplanning voor grote uitzendbureaus, bedrijven die werken met uitzendkrachten, en organisaties die werken met grote hoeveelheden personeel en wisselende roosters. Focusmarket van Beeple is de Benelux, maar ze ondersteunen al 1.300 directe en indirecte klanten in 22 landen in 7 talen.
Waarom deze stap?
Michel Pilet, de oprichter van clevergig aan het woord: “Ik wilde altijd iets bouwen dat niet van mij als persoon afhankelijk is. Dat vind ik ook zo leuk aan ondernemen, dat je iets kan bouwen dat uiteindelijk zonder jou kan voortbestaan. Ik had altijd in mijn hoofd dat het geen familiebedrijf zou worden, dat ik aan mijn zoon zou overdragen. Ik ben zelf goed in het vormgeven van een bedrijf in de startfase. Als het eenmaal draait dan is iemand anders weer beter in het continueren van een bedrijf. Toen Visma ons benaderde, was de timing perfect. Het is een mooie partij.”
Waar Beeple zich richt op grotere uitzendbureaus met complexe processen, helpt clevergig juist de wat kleinere uitzend- en bemiddelingsbureaus met het matchen van uitzendkrachten en freelancers aan ad-hoc diensten. Beeple heeft inmiddels een sterke marktpositie bereikt in België. Datzelfde geldt voor clevergig, maar dan in Nederland. Dankzij de overname kunnen beide partijen zowel een nieuw marktsegment als een verdere groei bereiken.
Wat betekent het voor mij als klant?
Michel vertelt: “Samen sta je sterker. Wat ik mooi vind aan Visma is dat ze zeggen ‘integration kills innovation’. We worden niet volledig geïntegreerd met hun andere bedrijven. Zoiets kost veel tijd en energie en leidt vaak af. Ze laten hun bedrijven redelijk zelfstandig voortbestaan. Dat vind ik ook positief voor de groei. We kunnen gewoon doorgaan, maar dan met een sterke partij achter ons.”
- clevergig blijft voortbestaan onder dezelfde naam, met hetzelfde logo en dezelfde branding. Het product blijft op dezelfde manier ontwikkelen, onder de leiding van Sergii.
- Het voormalige management team (Michel, Arnoud en Sergii) blijft tot eind 2024 zeker bij clevergig. Michel en Arnoud gaan zich meer op de sales richten en het management wordt volledig overgedragen aan Beeple. Rico en Danique blijven de aanspreekpunten voor bestaande klanten en ook de rest van het team blijft hetzelfde.
- Visma kan ons verder helpen professionaliseren. Als we bijvoorbeeld kennis nodig hebben over GDPR, hebben we een sterke partij zoals Visma achter ons die deze kennis kan delen. We kunnen ook onze processen verder optimaliseren met behulp en kennis van Beeple.
- clevergig krijgt een sterkere marktpositie en gaat harder groeien met behulp van Beeple. We gaan samen kijken of we het product in België en later in andere landen kunnen uitrollen. Hoe meer schaal we hebben als firma, hoe meer we kunnen investeren in ons product en onze dienstverlening.
Willen jullie ons feliciteren met deze mijlpaal? Dat mag onder deze LinkedIn post! 🙌
Voor verdere vragen kunnen jullie natuurlijk altijd ons customer success team benaderen.
OPMERKINGEN