Natuurlijk ga je als uitzender of arbeidsbemiddelaar het liefst voor persoonlijk contact met – potentiële – kandidaten en klanten. Maar dat je anno 2018 ook digitaal moet staan als een huis zal niemand betwijfelen. Jouw website moet natuurlijk wel met kop en schouders boven de rest uitsteken. Jij bent immers niet zomaar een intermediair, en dat mag iedereen weten. Wij zetten vijf tools op een rijtje die je helpen online te shinen.
Maak zelf je website met Squarespace
Met Squarespace kun je zonder enige kennis van code een professioneel ogende website neerzetten. Zodra je een account hebt aangemaakt kun je al aan de slag. Voor een klein bedrag per maand kun je zelf je website bouwen en onderhouden, en weet je zeker dat hij geoptimaliseerd is voor gebruik op mobiele telefoons, krijg je uitgebreide statistieken en een SSL-certificaat, en kun je aanpassingen doen of een blogpost publiceren op het moment dat het jou het beste uitkomt.
Gebruik professionele foto’s van Unsplash
Welke tool je ook gebruikt om je website te maken, zorg dat je een goede eerste – en tweede – indruk op kandidaten en opdrachtgevers maakt. Beeld is daarbij heel belangrijk. Shutterstock is een bekende database met foto’s, maar is behoorlijk prijzig. Stockunlimited is al een stuk aardiger geprijsd. Voor je gaat betalen voor foto’s is het ook de moeite waard eens op sites met gratis stockfoto’s te kijken. Onze favoriet? Unsplash! Mooie foto toch, bij deze blog?
Zorg voor nette teksten met de schrijfhulp van De Standaard
Al zijn je foto’s nog zo prachtig, met onverzorgde teksten sla je de virtuele plank alsnog helemaal mis. Zonde! Vraag altijd iemand anders je tekst te checken. Niemand beschikbaar of ongeduldig? Laat dan je tekst voorlezen door Word. Vaak hoor je dan toch nog kleine onvolkomenheden waar je al lezend aan voorbij bent gegaan. Helemaal tevreden? Plak je tekst nog even snel in de schrijfhulp van De Standaard. Zo kun je de spelling checken, maar ook je stijl nog even oppoetsen. Zitten er niet teveel herhalingen in je tekst of gebruik je teveel moeilijke woorden?
Chat online met Drift
Uit onderzoek is gebleken dat hoe makkelijker je het je – potentiële – opdrachtgevers maakt om contact op te nemen, hoe tevredener ze zijn. En tevreden klanten, dat willen we allemaal. Hetzelfde onderzoek toont aan dat een live chatbox het hoogst scoort van alle communicatiemiddelen, gevolgd door e-mail, social media, app, post, telefoon en – jawel, het bestaat nog – sms. Onze favoriete tool is Drift. Maak een account aan op www.drift.com en je wordt aan de hand van een serie vragen door het hele proces geleid. Plak een klein stukje code in je website en dan is het wachten op de eerste chat. Voorwaarde voor succes is natuurlijk wel dat je de chats ook snel beantwoordt…
Maak gegevens inkloppen leuk met Typeform
Je wilt natuurlijk uitzendkrachten en freelancers aantrekken die zich bij jou willen inschrijven. Je kunt een superlang saai formulier gebruiken, maar je kunt er ook een feestje van maken door Typeform te gebruiken. Door simpelweg elementen op een formulier te slepen maak je in no-time een formulier dat leuk is om in te vullen. Kijk maar eens naar deze creatieve voorbeelden. En ook Typeform heb je in een handomdraai aan je website toegevoegd.
Van welke tool word jij blij?
We zijn benieuwd welke tool jij meteen gaat gebruiken! Of misschien gebruik je er een aantal en wil je je ervaringen delen. Wij zijn benieuwd! Laat het ons weten in een reactie hieronder of via LinkedIn.
OPMERKINGEN