Oké oké, we hebben het over je marge zoals die op dit moment is opgebouwd. Maar toch: er gaat de komende jaren aardig wat veranderen in de uitzendwereld.
Hoe het uitzendwerk van de toekomst er precies uit gaat zien? Helaas, ook wij weten dat niet. Het goede nieuws: we zijn wel druk bezig het uit te zoeken. Want we weten inmiddels best veel over de uitzendwereld, maar nog lang niet alles. Daar hebben we jouw hulp voor nodig. En die hulp vragen we alvast met deze blog.
De 'clever' uit clevergig: kennis is macht
De komende maanden maken we van de clevergig headquarters een soort kenniscentrum voor de toekomst van uitzendwerk. Klinkt mooi, hè?
Hoe we dat precies voor ons zien: ons doel is om uiteindelijk een mooi kennisdocument op te stellen, een overzicht van de ontwikkelingen in de uitzendwereld de komende 5 jaar. Maar vooral een uitleg over hoe die toekomstige veranderingen jouw werk beïnvloeden én hoe je daarmee omgaat.
En die tips voor hoe om te gaan met de veranderende uitzendmarkt gieten we eerder al in de vorm spannende stellingen op sociale media, blogposts, interviews en infographics.
Dat doen we allemaal speciaal voor jou als uitzender, people manager, intercedent, planner, flexcoördinator, recruiter of talent acquisition manager. Maar het liefst ook samen met jou: een beetje van jezelf en een beetje van clevergig, zeg maar.
Uitzenden over 5 jaar: word jij er blij van?
Een krappe arbeidsmarkt, verdere stijging van het aantal uitzendkrachten, (nog) meer concurrentie: die uitzendmarkt is altijd beweging.
Maar wij zien ook nóg grotere trends in de toekomst. Trends die jouw dagelijkse werk op de uitzendvloer weleens compleet kunnen veranderen.
We vertellen je graag heel concreet hoe wij denken dat uitzendwerk over vijf jaar anders is dan nu, in volgende blogs en stellingen op sociale media. Die zie je de komende paar maanden voorbijkomen dus.
Alvast een voorproefje van wat er voor jou kan gaan veranderen:
- Je gaat vaker samenwerken met andere uitzenders. En wie weet ook met instellingen uit de publieke sector.
- Je zult een grotere pool van uitzendkrachten nodig hebben. Die uitzendkrachten zijn eigenlijk steeds minder echt uitzendkrachten. En ze zijn zeker niet meer alleen van jou.
- Misschien ga je wel helemaal niet meer uitzenden: je specialiseert je in één onderdeel van je huidige werkzaamheden, zoals de recruitment van flexwerkers voor je opdrachtgevers, of het inplannen van diensten.
Verandering: eng, zin in, zorgen? We willen het weten!
Nog interessanter dan de ontwikkelingen zelf vinden we jou (ja echt!): ben je met die verandering bezig, wat doet die met je, vind je er iets van? Zo ja, wat? Hoe denk jij dat de arbeidsmarkt en uitzendwerk er over een paar jaar uitzien? We zijn zeer benieuwd!
Dus als je meer wil weten over wat uitzendwerk in de toekomst (met jou) gaat doen, houd ons dan in de gaten. En reageer erop los op onze blogs en posts op sociale media: daar worden wij alleen maar blij van!
Vind je ons leuk? Via LinkedIn kun je ons volgen én volgende blogs automatisch voorbij zien komen:
OPMERKINGEN