We gingen langs bij XTRN om een van hun directeuren, Najat el Boussaidi, en hun Verbindingscoördinator, Ouassima el Boussaidi, te spreken. Niet alleen om een kijkje te nemen in hun nieuwe, indrukwekkende kantoor, dat uitkijkt over Almere (hoewel dat zeker op de lijst van onze redenen stond), maar om te weten hoe XTRN clevergig gebruikt en hoe het hen helpt hun doelen te bereiken.
Over XTRN
Ouassima aan het woord: “Vorige jaar is XTRN kort overgegaan naar een andere planningssysteem. Een heel technisch systeem, waar volledige persoonsgegevens bijgehouden kunnen worden en contracten zelf kunnen worden gemaakt. Verder had je daar ook de diensten en het financiële gedeelte, iets wat clevergig alleen sinds kort heeft.
Toch was het andere planningssysteem veel moeilijker in gebruik, zeker in vergelijking met clevergig. Ook ziet clevergig er veel mooier uit, verschillende kleurtjes maken alles een stuk duidelijker. Gebruiksvriendelijkheid was de nummer één reden waarom we voor clevergig hebben gekozen. Destijds miste clevergig nog een aantal mogelijkheden omdat veel wijzigingen nog niet doorgevoerd waren. Nu zorgen simpele toepassingen als herhaalde diensten, voor nog meer gemak. Bij XTRN krijgen we bijvoorbeeld vaak aanvragen voor het zoeken van een uitzendkracht, die ‘elke maandag van 12 tot 5 beschikbaar is’. Met herhaalde diensten kunnen we dat veel makkelijker realiseren. Zo’n klein dingetje heeft voor veel rust gezorgd.”
Hoe helpt clevergig dagelijks met je werk? Waar haal je het meeste voordeel uit?
Ik begin de dag altijd met clevergig en de mail. Dan bevestig ik diensten, als mensen daarop gereageerd hebben. Wat daar fijn aan is, is dat mensen meteen een push bericht krijgen met ‘hey, je bent geselecteerd voor deze dienst’ of ‘je bent niet geselecteerd’. Nieuwe diensten die via de mail of telefonisch binnen zijn gekomen voegen we meteen toe. We merken dat clevergig ook voor de gebruiker heel makkelijk is. Je ziet dat er binnen een minuut gereageerd wordt, omdat ze de meldingen krijgen.
Als je het meetbaar zou moeten maken, diensten die jij als planner binnen hebt gehaald met clevergig. Kun je hier wat over vertellen?
Diensten verwijderen en weer inzetten kost 2x zoveel tijd en moeite met een andere planningsoftware dan met clevergig. Wij letten heel erg op openstaande diensten per week en dat zie je heel goed in clevergig.
Zou je clevergig ook aanbevelen aan andere bureaus?
Ja zeker. Ik denk dat ik voor al mijn collega’s spreek als ik zeg dat wij clevergig een heel fijn systeem vinden. Het werkt snel. Voor ons maakt het het werk veel lichter. Wij zijn heel positief in ieder geval. We zien vaak ook mailtjes binnenkomen van nieuwe updates, dat is altijd heel fijn om te zien. Niet altijd heeft het directe invloed op mijn werk, maar het is fijn om te zien dat jullie bezig blijven.
Mooi om te horen: voor XTRN heeft clevergig voor veel rust gezorgd en bespaart hen twee keer zoveel tijd. Dat vinden wij een prettig resultaat! Bedankt, Ouassima en Najat, voor jullie tijd en wij wensen jullie veel succes bij de groei van XTRN.
OPMERKINGEN