Skip to content
Eliza Saftyuk 2-aug-2022 16:02:15 2 min read

Perfecte briefing voor je uitzendkrachten maken: 5 tips

Yay, je shift is gevuld! Wat nu?

Je flexwerker verwacht minimaal 24 uur voor aanvang van de dienst alle benodigde informatie te ontvangen. De beste manier is dus om een briefing te maken wanneer je de dienst online zet en deze automatisch te verzenden nadat iemand de dienst heeft geaccepteerd.

Houd er rekening mee dat het mogelijk is dat de flexwerker voor het eerst naar deze locatie komt, dus neem alle details op in de briefing. De eerste dienst kan soms een beetje spannend zijn voor de uitzendkracht. Als je voldoende informatie geeft, zal iedereen zich op hun gemak voelen voordat ze naar de dienst komen. Voor de flexwerkers die al op de locatie zijn geweest is het ook altijd handig om oude kennis terug in de herinnering te roepen.

We hebben een set van 5 dingen samengesteld die je niet mag vergeten bij het schrijven van een briefing voor je personeel.

Untitled-1

 

1. Vermeld contactgegevens van de verantwoordelijke contactpersoon op de locatie.

Om de shift probleemloos te laten verlopen, is het belangrijk om een persoon ter locatie te hebben die verantwoordelijk is voor het verwelkomen van de flexwerkers en ervoor zorgt dat ze de weg weten tijdens hun shift. Contactgegevens van de verantwoordelijke moeten worden aangeleverd door de locatiemanager, maar vergeet niet om ruim voor aanvang van de shift hun naam en contactnummer aan je werkploeg te vermelden. Als je flexwerkers verdwaald of te laat zijn, moet er iemand zijn met wie ze rechtstreeks contact kunnen opnemen.

 

2. Voeg een Google Maps-locatie toe.

IMG_7661

Wanneer je al een locatie gekoppeld aan Google Maps hebt toegevoegd, scheelt het je flexwerker tijd om de locatie zelf te googlen. Als er verschillende adressen zijn met dezelfde locatienamen, bespaar je jezelf ook tijd met het beantwoorden van verwarrende berichten. clevergig geeft je de mogelijkheid om Google Maps direct in de software te gebruiken, waardoor het gemakkelijk is om de locatie te vinden en en de weg ernaartoe. Zo voorkom je dat je flexwerkers te laat komen of de weg niet kunnen vinden.

 

3. Beschrijf de locatie waar de shift zal plaatsvinden.

Dit is vooral belangrijk wanneer je starters inhuurt. Het is fijn om te weten wat je van je dienst kunt verwachten voordat je erheen gaat. Voor wie is de locatie bedoeld? Hoeveel mensen werken er? Hoeveel klanten/patiënten zijn er? Zo voelt je potentiële uitzendkracht zich meer op hun gemak en krijgen ze een idee van de algemene sfeer die ze mogen verwachten.

 

4. Vergeet niet te vermelden wat je flexkracht mee moet nemen.

Het is beter om goed voorbereid naar je dienst te komen. Laat je flexwerkers weten of er ter plekke een uniform komt of dat ze iets specifieks moeten dragen. Vergeet niet te vermelden of er een mogelijkheid is om tijdens een pauze eten te halen of dat het ieders eigen verantwoordelijkheid is. Het vooraf vermelden van deze kleine dingen kan de werkervaring onverwacht verbeteren.

 

5. Laat je flexpool hun collega's van tevoren leren kennen.

Als er zo'n optie is, voeg dan mensen toe die ook in dienst zullen zijn. Wanneer je in een team werkt, is het makkelijker om de namen van je collega's voor de dag te onthouden als ze ergens zijn opgeschreven. En nog makkelijker als er een foto naast de naam staat.

 

Bij clevergig hebben we onze klanten tot nu toe bijna 2 miljoen diensten helpen vullen. Als je deze eenvoudige tips opvolgt, komen je uitzendkrachten zeker ontspannen en goed voorbereid naar de dienst. 

 

OPMERKINGEN