Technologie. Weg met ouwe meuk. Op zoek naar vernieuwing. Wellicht niet de eerste gedachten die bij je opkomen als we het hebben over de zo nu en dan behoorlijk krappe arbeidsmarkt. Maar anno 2017 zonder enige twijfel de realiteit.
Want er waait wel degelijk een frisse wind door de huidige markt, en het is de hoogste tijd voor uitzenders om deze te voelen. En nog belangrijker: om zelf mee te gaan met deze flow.
Het nieuwe aanbod van jeugd, senioren en migranten, het belang van vrijheid en competenties. We hebben ze in dit artikel allemaal al eens op een rijtje gezet, dus voel je vrij het nog eens terug te lezen. Maar. Hoe ga je dan als intermediair precies mee met de laatste technologische ontwikkelingen? Ook dat leggen we graag aan je uit.
- De oriëntatie van zo’n beetje iedere doelgroep start online, dus dat is de plek waar je wilt beginnen. Door het juiste gebruik van social media en content marketing (zoals het sprankelende artikel wat je nu aan het lezen bent...) maak je het eerste contact met jouw doelgroep;
- Werving en selectie, planningen, beoordelingen. Voor iedere workflow maak je gebruik van moderne software. Denk aan spelers als HelloFlex, NMBRS, Slack en Impraise. Stuk voor stuk op aarde om zowel jouw leven als dat van je medewerkers makkelijk te maken. Doe dat dan ook. Want een makkelijker leven, zou iedereen als muziek in de oren moeten klinken;
- Over software gesproken: je werkt natuurlijk in de cloud. Die altijd voor alle medewerkers toegankelijk is. Net als de open systemen die handig met andere software kunnen communiceren. Dat hoeft overigens niet eens veel te kosten, als je slim profiteert van de updates. Zo bespaar je ook nog eens op hoge installatie- en aanschafkosten;
- Slim profiteren doe je natuurlijk ook van de smartphoneverslaving van zo’n beetje iedere medewerker. Aangezien ze dat ding toch de hele dag in hun handen lijken te hebben, zorg je heel verstandig dat ook jouw systeem toegankelijk is via mobiel.
Conclusie
Een cliché zou geen cliché zijn als het geen absolute waarheid was. Dus schoenmakers, blijf inderdaad bij die welbekende leest. En uitzenders natuurlijk ook. Doe waar je goed in bent. Werf, selecteer, zend uit en detacheer. Maar huur tegelijkertijd specialisten in voor al je software issues. Of voor andere zaken waar je volkomen logisch geen verstand van hebt. Daar wordt uiteindelijk iedereen beter van.
OPMERKINGEN