Een klein filmpje van onze CEO Michel en CCO Arnoud ter introductie:
Russische invasie in Oekraïne
clevergig opereert vanuit twee landen: Nederland en Oekraïne. Toen Rusland in februari een grootschalige invasie in Oekraïne begon, bracht dat niet alleen ons bedrijf in gevaar, maar ook wat we het meest waarderen: de levens van onze werknemers en hun geliefden. Onze teamleden in Oekraïne maakten een bijzonder zware tijd door. De oorlog schokte iedereen bij clevergig. We moesten onze prioriteiten snel bijstellen: het hoofd koel houden voor wat betreft ons bedrijf en tegelijkertijd onze teamleden steunen.
We hebben besloten Oekraïense en Nederlandse professionals te blijven ondersteunen en onze plannen voor nieuwe collega’s zijn, zelfs gezien de situatie, niet veranderd. Het is nu het einde van het jaar en we kunnen alleen maar zeggen dat iedereen die we hebben aangenomen, heeft laten zien een geweldige professional te zijn. Hier zijn enkel mensen waar wij trots op zijn, die zich dit jaar bij ons hebben aangesloten:
Facturatie module
Facturatie (reverse billing) was iets waar veel van onze klanten vorig jaar om vroegen. Hoewel het een zeer ingewikkelde toevoeging aan ons product was, hebben we besloten om er onze tijd in te investeren. Ondanks de vertraging die we hebben gehad vanwege de oorlog, zijn we erin geslaagd om deze module in het tweede kwartaal te lanceren met een early bird aanbieding in het eerste kwartaal. Dit was een hele grote verandering en toevoeging voor ons en onze klanten. We hebben maandelijks verbeteringen aan deze module aangebracht en hoewel het ons meer tijd kostte dan we hadden ver wacht, zijn we erg trots op de lancering van deze functie.
Product verbeteringen
We hebben ook gewerkt aan het verbeteren van het hoofdproduct. Hier is een korte lijst van de grote veranderingen die we dit jaar hebben kunnen doorvoeren:
- Dienst templates
- Nieuwe medewerker status
- Nieuw overzicht bij veel diensten
- Continue verbetering aan de snelheid van clevergig
- Diensten plannen voor meerdere losse dagen
Onze ontwikkeling
Door alle obstakels die ons dit jaar in de weg stonden, hadden we niet verwacht dat we al onze doelstellingen zouden halen. Verschuiving in prioriteiten en onverwachte vertragingen hebben hun invloed gehad op ons team en het product. Desalniettemin konden we in het derde kwartaal zeggen dat er 2 miljoen diensten waren vervuld dankzij de clevergig software en dat we € 1 miljoen aan ARR voorbij zijn gegaan. Het laatste kwartaal bracht ook een positief cijfer - we bereikten € 100.000 aan MRR. We sluiten het jaar af met een grote deal, een meerjarige samenwerking met Logistic Force, een uitzendbureau met >20 vestigingen, waar elke dag 2.000 medewerkers werken. Voor ons is dat een mooi stap in de uitzendmarkt, waar wij ons volgend jaar meer op willen focussen.
Het was een eer om dit jaar gekozen te worden als onderdeel van de BOLD-community. Dit geeft ons geweldige kansen om in contact te komen met andere ondernemers en ons product verder te verbeteren. Ook hebben we een aantal van onze klanten bezocht om ze te interviewen en te kijken hoe het met ze gaat. Lees hier de inspirerende verhalen van Fiduzia, De Sjouwers, XTRN, PlanningZorg en Bring At Work.
Plannen 2023
Facturatie heeft dit jaar meer tijd heeft gekost dan we hadden verwacht. We zijn dan ook vastberaden om de aandacht komend jaar beter te verdelen tussen onze andere modules, te weten planning en urenregistratie. Daar liggen nog voldoende mogelijkheden om ons product verder te blijven ontwikkelen, zodat jullie je werk nog beter kunnen blijven doen met behulp van clevergig. Ook gaan we ontwikkelingen doorvoeren die ons product completer maken voor uitzendbureaus en lange termijn planning / detacheringen.
clevergig blijft ook onze collega's in Oekraïne ondersteunen met oplossingen voor stroomuitval in het hele land. We zijn blij dat we een manier hebben gevonden om ieders baan te behouden en we zullen deze steun het komende jaar voortzetten.
Wil je onze roadmap voor 2023 zien?
Houd onze socials in de gaten!
OPMERKINGEN