We vervolgen de gesprekken met onze klanten over de toepassing van clevergig in hun organisatie. In dit artikel praten we met André Duijkers van Remind Learning. Je kunt hem kennen van een clevergig show die we eerder dit jaar met hem hebben opgenomen. Ben je benieuwd naar Remind Learning? Kijk dan hier de video.
Even voorstellen
In het kort wat Remind Learning doet: “We geven training in het onderwijs. Met de trainingen willen we graag leerlingen en studenten stimuleren om eigenaarschap te nemen over hun leerproces. Dat doen we door met ze in gesprek te gaan over 'leren' en 'motivatie’.”
Het Remind Learning Team.
Hoe hebben jullie ons gevonden?
André: “Pfoe, goeie vraag! Moest even diep graven maar bedacht me dat ik jullie naam eens voorbij hoorde komen toen ik iemand vroeg naar software voor onze planning-uitdagingen.” Dat is cool! Referral reclame dus eigenlijk. We zijn zo trots op klanten die anderen vertellen over ons product. Waar waren jullie precies naar op zoek? André: “Een tool die het inplannen van trainers slimmer, sneller, makkelijker en leuker kon maken.”
Het resultaat
Dat is een duidelijk doel. Is dat ook gelukt? André: “Het heeft het inzicht opgeleverd dat grote veranderingen in 'hoe de dingen gaan' ook bij de jonge generatie best wat weerstand kan opleveren. Gelukkig was iedereen redelijk snel gewend en nu is het inmiddels onderdeel geworden van de dagelijkse realiteit. In eerste instantie leverde het dus best wat uitdagingen op, maar uiteindelijk heeft het mooie dingen opgeleverd: plannen gaat nu een stuk makkelijker, beter, sneller, slimmer. Marit, die de planningen doet, is in ieder geval erg blij met jullie ;-).”
Meetbaarheid resultaten
We vroegen ons af of de resultaten al meetbaar zijn in bijvoorbeeld tijd, geld of misschien zelfs medewerkers op de planning? André vertelt dat dit nog niet zo is. “Het lijkt nu ongeveer evenveel tijd te kosten als ons vorige systeem, alleen het gaat steeds sneller. Dus wellicht komend jaar.” Wij verwachten dit zelf in ieder geval wel op basis van vorige klanten.
Wat is jouw algemene indruk over clevergig?
André: “Mooie bazen met een mooi product. Ook nice dat jullie zo goed luisteren naar feedback van jullie klanten. Wel moet ik zeggen dat ik af en toe het gevoel krijg dat jullie een beetje bewegen richting een groot en onbereikbaar bedrijf, waarbij je een 'ticket' krijgt op het moment dat je een vraag stelt en je niet gewoon even kan bellen. Ik weet dat het anders is, maar volgens mij ligt dit wel als valkuil in het verschiet.” Dit laatste is onderdeel van onze remote-first strategie. We zijn echt wel mensen achter het bedrijf, we zijn bereikbaar en vinden onze klanten het allerbelangrijkste. Maar willen dit zo ver als het mogelijk is asynchroon doen. In de praktijk zien we dat door asynchrone communicatie een klantvraag of probleem juist sneller en efficiënter wordt opgelost.
Zou je clevergig aanbevelen?
Om af te sluiten is onze favoriete vraag of de klant clevergig zou aanbevelen. André: “Zeker! Er zijn in de wereld veel slimme tools die de levens van heel veel mensen een stuk eenvoudiger zouden maken. Als het gaat om plannen en organiseren van mensen dan is clevergig daar zeker eentje van.”
OPMERKINGEN